ANTYGRASS, dobor statecznikow - jakie wybrac?
friday
2011-01-16 16:32:02 UTC
Witam. Bardzo prosze o porade w przeliczeniu i dobraniu wlasciwego
statecznika.

Mam 2 deski. Jedna 150 ltr druga 130. Jesli chodzi o zagle to 5.0, 6.2, 8.0

Bardzo prosze o porade jak dobrac wlasciwe stateczniki pod te deski? Jaki
stateczniki zakupic - na Zatoke?

Pozdr.
Fr.
Qter
2011-01-17 21:48:21 UTC
Post by friday
[...]
kup stateczniki dobrej firmy ;)

a poważnie przeczytaj swój post i spróbuj na niego SAM odpowiedzieć...

jest w stylu:

Mam dwa samochody - 1-wszy ma pojemność 1.5 a drugi 1.3 - którym szybciej
dojadę w boże ciało 2011 na Hel?

PZDR

Qter
--
__________________________

http://www.wiatrolutki.org
Puck
2011-01-18 11:40:55 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
marek
2011-01-18 09:18:09 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
Qter
2011-01-18 10:45:31 UTC
Post by marek
Ehh, jak widze takie odpowiedzi....
Jak dla mnie pytanie jak najbardziej sensowne - masz takie dechy i
zagle i trzeba niewatpliwie dobrac do nich stateczniki.
Przydalaby sie jeszcze Twoja waga i dodatkowo napisz co to za deski
(szerokosc).
Sprobuj na poczatek: www.vims.edu/general/sailpaddle/sailcalculator.xls
Pozniej skonsultuj to co Ci wyszlo z chlopakami z Hydrosfery (mi
zawsze dobrze doradzili w temacie fina).
Na Zatoke - do zagla 8.0 raczej bedziesz potrzebowal antygrass-a
(odpowiednik fina ok. 42-45 cm wg mnie - ktory bedzie niewygodny w
uzyciu na plytkiej wodzie).
Do 6.2 brałbym coś w okolicach 32-36 cm.
Do 5.0 coś w okolicach 28.
Zaznaczam, że to są moje własne sugestie.
Generalnie, jesli masz jeszcze problemy z nabieraniem wysokosci fin
wiekszy, natomiast mniejszy fin da ci lepsze predkosc i "luzniejsza"
deske oraz latwiejsza w kontroli przy przezaglowaniu (Zbyt duzy fin i
decha staje sie narowista, skreca sie w osi podluznej. Zbyt maly fin i
mozna zlapac spina + trudniej nabrac wysokosci).
I jeszcze: te 2 deski, zakladajac, ze sa w miare nowego typu (tzn.
szerokie) sa bardzo zblizone w wypornosci. Pozbylbym sie tej 150-tki.
Ja przy wadze 85 kg plywam bez problemu z zaglem 7.5 2-cam na desce
110ltr (RRD fsw), fin 37cm. I odpalam przy 12-13 kts rownego wiatru
(zmierzone na Zatoce wiatromierzem).
-marek
brawo!

Qter
--
__________________________

http://www.wiatrolutki.org
Roman
2011-01-18 13:35:18 UTC
Ja przy wadze 85 kg plywam bez problemu z zaglem 7.5 2-cam na desce
110ltr (RRD fsw), fin 37cm. I odpalam przy 12-13 kts rownego wiatru
(zmierzone na Zatoce wiatromierzem).

Dobry jesteś
muszę się podciągnąć kiedyś
odpalałem na 133 z żaglem 8m przy tym wietrze co podałeś
ale ważyłem 10kg mniej
--
Wyslano z Jastarni
http://augustyna.pl/news
m***@gmail.com
2017-11-20 17:37:44 UTC
To ja tez chcialbym wiedziec hakuej dlygosci nam dobrac antygrass. Deska 250dl szer80 140l. Waze 72kg zagiel 7.5 drugi 6